Persoanele cu dizabilități din Cluj-Napoca pot depune cereri pentru persoanele cu dizabilități.
Deoarece Clujul nostru este străbătut de rîul Someșul Mic podurile au rolul de a face legături intre oameni și locuri. La ora actuală avem cca. 15 poduri, pasarele mai vechi sau mai noi. Cel mai vechi este podul Mare iar cel mai lung pod de 1 km este Podul de pe strada Fabricii.
Podul Mare în anii 12oo era din lemn, iar în anul 1573, la cererea voievodului Báthory Kristof, a fost înlocuit cu un pod de piatră. Podul Mare peste Someș a trecut prin numeroase modificări. După ce a fost grav avariat reabilitare de mare amploare a fost realizată după Al Doilea Război Mondial, în 1949.(Foto 1 -2) Un alt pod istoric era Podul Nemților, care a fost construit în 1735 și a fost primul pod suspendat și acoperit al Orașului Cluj construit de garnizoana austriecilor. Era intre strada actuală Bariţiu,și poalele Cetățui în apropierea actualul ”Casa Tranzit”.
Distrus de inundații anii 18oo și datorită uzurii avansate a fost dezafectat.în anul 1926 ( foto 3) Podul de lângă Grand Hotel Napoca Pod popular și frecventat adesea, fiind deschis atât traficului rutier, cât și pietonilor, podul de lângă Grand Hotel Napoca a fost construit în anul 1866, din lemn, fiind supus mai multor reabilitări de-a lungul vremii – cea mai recentă având loc în 2008. Inaugurat la inceputul anilor 19oo, Podul Elisabeta în timpul primarului Haller ,Károly podul a fost construit pentru a conecta vechea Promenadă Elisabeta de Parcul Central, trecând dinspre Cetățuie, unde se afla și garnizoana, spre oraș. In anii 1944 podul a fost distrus de armata germana refăcută la sfîrșitul anilor 194o din scînduri, refacut 198o și 2o11 (foto 4.-5-6))
Text: Csaba Minier