efainlacluj.ro

Au început lucrările de electrificare la a căii ferate dintre Cluj și Oradea. Peste 2 ani trenurile vor circula aici cu 160km/h

Au început lucrările de electrificare și modernizare a căii ferate Cluj-Napoca – Oradea, deschizând calea către un sistem feroviar mai eficient și mai rapid în România. Proiectul ambițios vizează atât trenurile de călători, cât și cele de marfă, promițând viteze impresionante de până la 160 km pe oră pentru trenurile de călători și 120 km pe oră pentru cele de marfă.

Această intervenție masivă presupune înlocuirea integrală a căii ferate și implementarea unui sistem de electrificare modern, într-un efort de a aduce infrastructura feroviară la standarde europene. Cu toate acestea, o consecință inevitabilă a acestui proiect de amploare este suspendarea circulației trenurilor timp de 2 ani. În acest interval, echipele specializate vor lucra asiduu pentru a finaliza modernizarea și electrificarea, transformând complet peisajul căilor ferate dintre Cluj-Napoca și Oradea.

Finanțat prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), acest proiect este un pas semnificativ către consolidarea sistemului de transport feroviar din România. PNRR, având un rol crucial în modernizarea infrastructurii naționale, oferă resursele necesare pentru a asigura finalizarea lucrărilor până în 2026. Acest angajament financiar reflectă importanța acordată dezvoltării durabile și a unei rețele feroviare moderne în cadrul țării.

După finalizarea proiectului, se așteaptă ca călătorii să beneficieze de un timp de călătorie redus între cele două orașe, datorită noilor viteze implementate. De asemenea, transportul de marfă va deveni mai eficient și mai rentabil, contribuind la creșterea competitivității economiei regionale.

Read Previous

Muzeul figurinelor de ceară vine la Cluj. Care sunt personajele în mărime naturală care pot fi văzute timp de 1 lună.

Read Next

Drăgușin, cel mai scump fotbalist din istoria României, a terminat Liceul Sportiv din Cluj. Ce note a obținut la Bacalureat.