Persoanele cu dizabilități din Cluj-Napoca pot depune cereri pentru persoanele cu dizabilități.
Zborul Wizz Air de marți seară, pe ruta Cluj-Napoca – Catania, s-a transformat într-o experiență de coșmar pentru pasageri. După o călătorie care trebuia să fie una de rutină, aterizarea pe aeroportul din Catania a fost imposibilă din cauza turbulențelor extrem de puternice, provocate de condițiile meteo din sudul Italiei.
Avionul a fost nevoit să redirecționeze aterizarea spre Palermo, însă până acolo pasagerii au trăit momente de panică generală.
„A fost groaznic! La aterizarea pe aeroportul din Catania au fost turbulențe foarte, foarte mari, încât chiar am crezut că se prăbușește avionul. Zburau toate prin avion, lumea plângea, mulți au făcut atacuri de panică, iar stewardesele țipau. Zici că eram băgați într-un blender, așa se mișca avionul în interior”, a povestit un clujean aflat la bord, pentru E fain la Cluj!
După redirecționarea zborului spre Palermo, pasagerii au fost lăsați să aștepte pe aeroport, în miez de noapte, fără sprijin logistic adecvat. „Wizz Air a trimis doar un singur autocar și n-au mai trimis altul. Oamenii s-au pus în fața autocarului și au spus că nu îl lasă să plece până nu trimit un altul. Mulți au rămas peste noapte pe aeroport, fără informații și fără ajutor”, a mai declarat pasagerul.

„Wizz Air confirmă că zborul W4 3327 de la Cluj-Napoca către Catania din data de 7 octombrie a fost redirecționat la Palermo ca urmare a condițiilor meteorologice nefavorabile (vânt puternic) prezente la aeroportul de destinație. Ca urmare a lipsei unor opțiuni de transport terestru disponibile imediat din Palermo, pasagerilor afectați li s-a oferit opțiunea de a fi transportați prin intermediul autobuzului și autoturismelor, în etape, pe măsură ce acestea au devenit disponibile pentru toți pasagerii. Pasagerii afectați au fost informați prin e-mail cu privire la opțiunile lor, iar o parte dintre aceștia au ales să își organizeze transportul pe cont propriu, urmând ca respectivele costuri să fie rambursate de compania aeriană prin intermediul paginii web dedicate solicitărilor. După ce opțiunea transportului terestru adecvat a devenit disponibilă, toți pasagerii care se aflau încă în aeroport au fost transferați la Catania. Wizz Air își cere scuze pentru orice inconvenient cauzat și reamintim că siguranța pasagerilor, a echipajului și a aeronavelor rămâne prioritatea noastră numărul unu.“ au transmis reprezentanții companiei aeriene pentru ”E fain la Cluj!”
Pasagerii se plâng însă de lipsa de comunicare și de gestionare a situației, mai ales după orele de panică trăite în aer. Mulți spun că vor depune plângeri oficiale și cer despăgubiri pentru experiența traumatizantă.
✈️ Incidentul readuce în atenție problema gestionării situațiilor de urgență și a sprijinului acordat pasagerilor în cazuri de redirecționare sau condiții meteo extreme, mai ales în zonele de sud ale Italiei, frecvent afectate de vânturi puternice și furtuni în această perioadă a anului.