Persoanele cu dizabilități din Cluj-Napoca pot depune cereri pentru persoanele cu dizabilități.
USR Cluj a realizat un proiect de hotarare privind extinderea sistemului de transport public pe timpul nopții.
Unul dintre punctele nevralgice ale transportului public clujean este transportul pe timp de noapte. Într-un oraș universitar, cu o viața culturală dinamică și cu o populație studențească numeroasă, transportul nocturn este, în prezent, departe de a răspunde adecvat nevoilor comunității. Pe timpul nopții circulă doar o singură linie, 25N, ce operează până la ora 01:00 și deservește doar axa Est-Vest, fără a conecta obiective vitale pentru comunitate, precum: gara, autogara, aeroportul sau campusurile universitare.” – Alexandra Oană, consilier local USR.
Care sunt propunerile USR?
Prin proiectul de Hotărâre de Consiliu Local depus, consilierii USR propun Consiliului Local mandatarea Primarului Mun. Cluj-Napoca pentru a încheia un acord cu Compania de Transport Public Cluj (CTPCJ), în calitate de operator al serviciului de transport public, cu scopul de a asigura deservirea municipiului Cluj-Napoca cu transport public nocturn corespunzător, conform următoarelor măsuri:
1. Înființarea a două noi linii nocturne
În plus față de linia existentă, 25N, se propune înființarea unei linii nocturne, cu punct de intersecție în zona Sora
- 49N cu traseul Zorilor – Centru – Grigorescu și retur
- Aeroport Express cu traseul Aeroport – Centru – Gară – Autogară și retur
„Interconectarea liniilor de transport nocturn în zona Sora permite deplasarea în 6 direcții ale municipiului, deservind astfel o suprafață mult mai mare și implicit, un număr mult mai mare de cetățeni. De asemenea, asigurarea transportului nocturn spre și de la aeroport, gară și autogară ar pune Clujul în rândul orașelor europene cu bune practici în materie de transport public, atât pentru clujeni, cât și pentru turiști.” – Alexandra Oană
2. Extinderea orarului de funcționare a liniilor nocturne
Propunerea înainantă urmărește extinderea orarului de funcționare a transportului de noapte și după ora 01:00. Pentru zborurile ce au loc în intervalul 5:00 – 7:00, călătorii trebuie să ajungă în aeroport în intervalul 3:00 – 5:00, iar o linie de transport nocturn le-ar facilita accesul la aeroport, așa cum se întâmplă în orașele europene cu profil similar municipiului Cluj-Napoca.
3. Electrificarea completă a transportului de noapte
Consilierii USR propun operarea în regim exclusiv electric a transportului de noapte.
„La o frecvență de 30 minute, traseele nocturne necesită aproximativ 6 – 7 vehicule în total. Propunerea noastră este de a avea troleibuze articulate pe linia 25N și autobuze electrice pentru celelalte linii.” – Radu Boloveschi, consilier local USR.
4. Acceptarea abonamentelor și a biletelor valabile în timpul zilei și pentru transportul de noapte
Propunerea urmărește ca pentru transportul de noapte să se poată folosi atât biletele disponibile în timpul zilei, cât și abonamentele.
De când s-ar putea aplica?
Propunerea reflectă viziunea USR de a încuraja mobilitatea alternativă și de a răspunde unei nevoi reale într-un oraș universitar, tânăr și dinamic. Specialiștii și cetățenii propun, de ani buni, îmbunătățirea transportului nocturn, însă până acum solicitările lor au rămas la stadiul de promisiune. Cu toate acestea, recent, Primarul Boc a susținut public propunerea de a fi dezvoltat transportul de noapte.
“Așadar, facem un apel către celelalte partide politice locale de a dialoga pe marginea acestor propuneri, de a le armoniza cu viziunile lor și de a ține cont de recomandările specialiștilor, pentru a fi integrate în planul de dezvoltare al orașului, astfel încât să devină realitate de la începutul anului 2023.” au transmis acestia
Transportul public este coloana vertebrală a oricărei comunități urbane, iar un oraș precum Cluj-Napoca chiar are nevoie de un transport de noapte divers și funcțional. În perioada următoare vom anunța și alte măsuri de optimizare a transportului public, pe care le avem în pregătire pentru a veni în sprijinul clujenilor.