efainlacluj.ro

Culoar pentru biciclete pe ruta Gilau-Floresti-Cluj-Napoca-Apahida de-a lungul Somesului Mic

Coridorul de mobilitate urbană durabilă (pietonal și velo) de-a lungul râului Someș reprezintă unul dintre proiectele fanion ale Planului de Mobilitate Durabilă 2021-2030. Acest proiect se alătură marilor proiecte de infrastructură (metrou și centură metropolitană) ale orașului.

“Obiectivul culoarului de mobilitate nemotorizată este de a conecta Municipiul Cluj-Napoca cu zona sa metropolitană. Pe lângă utilitatea oferită în materie de mobilitate urbană, coridorul va fi o atracție în sine pentru cei aflați în căutarea unor activități de agrement. Astfel, râul Someș va fi transformat într-un element natural valoros care contribuie la dezvoltarea orașului din două perspective: cea ecologică și cea a mobilității sustenabile”, a declarat Emil Boc pe pagina de Facebook.

În ședința Consiliului Local Florești ce a avut loc joi, 24 martie, a fost semnat acordul de asociere cu municipiul Cluj-Napoca și comunele Gilău și Apahida, pentru proiectul „Amenajare coridor de mobilitate urbană durabilă, pietonal și velo de-a lungul râului Someș”.

Astfel, CL Florești a aprobat în unanimitate realizarea în parteneriat a studiului de fezabilitate a planului urbanistic zonal a documentației tehnice pentru autorizația de construire, precum și a tuturor studiilor conexe a acestui obiectivul de investiție, anunta Monitorul de Cluj

Asociația Societatea Organizată Sustenabil SOS, cea care a propus la începutul anului un amendament pentru realizarea documentației tehnice pentru pista de biciclete la nivel metropolitan, a salutat demersul Primăriei Cluj-Napoca:

„Unul dintre amendamentele Asociației Societatea Organizată Sustenabil SOS la bugetul local pe 2022 a fost acceptat: documentație tehnică pentru pista de biciclete la nivel metropolitan (Gilău, Florești, Cluj, Apahida). Așa cum arată acum va fi una dintre cele mai lungi din țară și, mai important, dintre cele mai circulate. Proiectul de asociere se votează la începutul săptămânii viitoare în consiliile locale la nivel metropolitan, licitația se lansează in aprilie.

Cea mai mare problemă rămâne În zona Companiei de Apă, unde noi am cerut, la limita gardului, o fâșie de cinci sau zece metri, sub versant, dar nu a fost acceptată. Vom milita în continuare pentru acest tronson, pentru ca nu vrem ca obiectivul pistei metropolitane să fie cuplat cu altul mult mai nebulos, al centurii, care nu știm când începe și când sau dacă va fi realizată vreodată.

Documentația tehnică nu este garanție pentru executie si astfel sa ne apropiem mai tare de apă în weekenduri, să circulăm si altfel decât cu mașina la lucru, să avem în viitorul apropiat un culoar verde albastru, dar e un inceput important.  Noi ne vom mobiliza primavara asta și in cadrul Someș Delivery la Apahida, alături de Asociația Mini Mass, Clujul Sustenabil, Clubul de Cicloturism Napoca, Pro Apahida și alți parteneri pentru a vedea cât de important e să fim aproape de apă sau chiar în apă.

Vom fi cu biciclete, la plimbare și alergare, cu caiace și canoe, la amenajările provizorii ale studenților la arhitectură, la discuții despre cum vrem să arate acest culoar la nivel metropolitan, pentru că pista e doar un liant ca să ne apropie de râu, de spatii verzi care se pot crea, de posibile arii naturale urbane viitoare, în fine de locuri pe care le putem numi acasă”, au transmis reprezentanții Asociației SOS, tot la începutul lunii martie

Read Previous

Ziar de top din Marea Britanie, recomanda cititorilor o calatorie cu trenul de la Paris la Cluj

Read Next

Clujenii cu dizabilitati primesc vouchere de pana la 23.000 lei. Cine poate beneficia

One Comment

  • Daca tot se proiectează cai ciclabile, hai D-le Boc și pe legătură Sf Ion – Salicea. Apai noi tot om spera că se vor și realiza cândva. Dar și de îți ies, ce te-ai mai putea făli, apoi!

Leave a Reply