Persoanele cu dizabilități din Cluj-Napoca pot depune cereri pentru persoanele cu dizabilități.
Decizie finală pentru revitalizarea fostei platforme Carbochim. Clujenii vor avea cel mai modern centru de evenimente, entertainment și shopping din țară. Investiţii semnificative şi în infrastructură
Proiectul de regenerare urbană propus de Grupul Iulius pe terenul fostei platforme industriale Carbochim a fost aprobat joi, 29 august 2024, de Consiliul Local Cluj-Napoca. Planul Urbanistic Zonal (PUZ) al proiectului a fost votat cu 17 voturipentru, 4 consilieri s-au opus, iar unul s-a abţinut de la vot.Dezbaterile din timpul ședinței, care au durat aproximativ 3 ore,au adus în discuţie și îngrijorări legate de posibila creștere a traficului auto, o problemă sensibilă și imposibil de neglijat pentru locuitorii din apropiere.
Primarul Emil Boc: ,,Acest proiect respectă toate exigențele de legalitate cerute de lege și a fost o preocupare constantă pe tot parcursul derulării analizei tehnice. În al doilea rând, acest proiect răspunde exigențelor din Planul Urbanistic General în ceea ce privește încadrarea urbanistică din perspectiva restructurării. În al treilea rând, acest proiect răspunde exigențelor de corelare cu obiectivele importante ale comunității noastre, mai ales în ceea ce privește culoarul verde-albastru de pe malul Someșului. Este un proiect la care cu toții ținem foarte mult. Știm că acest proiect nu se negociază în oraș. Aici am urmărit cu maximă atenție ca acest coridor să se poată realiza și ca nu cumva acest proiect să pună vreun obstacol în calea realizării lui.”
Odată cu proiectul de pe fosta platformă industrială Carbochim, grupul Iulius şi-a asumat şi realizarea de lucrări de infrastructură semnificative, care vor contribui la fluidizarea traficului.
„Investitorului privat i s-au aplicat exact aceleași exigențe care s-au aplicat oricărui investitor care a construit în altă parte a orașului, cu aceleași condiționalități de trafic, cu aceleași obligații legate de infrastructură care să fie realizate în vederea implementării proiectului. Și pot să vă spun că valoarea investițiilor pe care trebuie să le facă investitorul pentru domeniul public este de 65 de milioane de euro”, a adăugat primarul Emil Boc.
Proiectul include următoarele măsuri:
• Construirea unui nou pod rutier cu patru benzi peste Someșul Mic, care va extinde strada Câmpul Pâinii. Podul va avea piste pentru biciclete și trotuare pe ambele sensuri, facilitând atât traficul auto, cât și deplasarea pietonală și cu bicicleta.
• Realizarea a două poduri pietonale peste Someș, care vor conecta zona cu parcurile Armătura și malul stâng al râului, promovând astfel mobilitatea pietonală.
• Amenajarea a două sensuri giratorii în puncte strategice, la Podul Porțelanului și Parcul Feroviarilor, pentru a fluidiza traficul în aceste zone intens circulate.
• Modernizarea și lărgirea Străzii Porțelanului la patru benzi auto, incluzând piste pentru biciclete, pentru a acomoda traficul crescut și a încuraja transportul alternativ.• Modernizarea Străzii Câmpul Pâinii, pentru a se alinia noilor cerințe de infrastructură și a îmbunătăți conectivitatea.
• Amenajarea a trei intersecții cheie pentru a îmbunătăți circulația, inclusiv la intersecțiile dintre străzile Câmpul Pâinii și Paris, precum și la sensul giratoriu și intersecția cu strada Tăbăcarilor, de care va beneficia și Spitalul Județean Cluj.
Iulius a anunțat și construirea unei piste de biciclete atât în interiorul proiectului, cât și în jurul acestuia. Proiectul final pentru acest traseu velo va fi stabilit împreună cu administrația locală, în funcție de necesitățile zonei.
Proiectul mai prevede și stații pentru transportul public în Piața 1 Mai, care vor fi integrate în noua rețea de infrastructură, contribuind la sprijinirea mobilității urbane. Pe lângă toate acestea, va fi construită și o parcare subterană cu aproximativ 4.800 locuri, conform normelor legale.
Primarul Emil Boc: „Faptul că astăzi oamenii au doar două opțiuni, Iulius Mall și Polus, cât trafic generează? Dacă aș sta în zona respectivă (n.r. Piaţa 1 Mai) și aș avea o opțiune să mă duc la un mall, m-aș mai duce la Polus sau la Iulius Mall, ca să încarc traficul în oraș? Nu ajută și asta implicit la decongestionarea traficului, nu ajută la diminuarea gazelor cu efect de seră, nu ajută implicit la un aer mai curat în oraș, nu ajută implicit la mai multă sănătate în plămânii noștri prin diminuarea traficului nenecesar? Nu pot să scot din vedere că nu are un avantaj delocalizarea unor structuri comerciale fără să le polarizezi în două locuri și să obligi pe toți oamenii să aleagă A și B. Să fie mai multă diversitate, din perspectivainclusiv a traficului.”
Proiectul de la Carbochim al grupului Iulius își propune să revitalizeze o zonă inaccesibilă acum pentru comunitate și să aducă și o îmbunătățire semnificativă a infrastructurii și a calității vieții în acest sector al orașului. Acesta va aduce un centru de arte performative cu sală de spectacole unică în România, peste 300 de magazine, unele în premieră pentru oraș, spații de birouri moderne, divertisment pentru familie, cinematograf, restaurante și cafenele, concepte edutainment, și facilități de sport și wellness. În plus, va include peste 5,2 hectare de spații verzi, o grădină japoneză și integrarea malului Someșului, revitalizând complet zona.