efainlacluj.ro

Fostul Ministru al Transporturilor acuza administratia locala din Cluj-Napoca ca nu grabeste demersurile pentru realizarea Centurii Metropolitane

Studiul de Fezabilitate pentru Centura Metropolitană Cluj Napoca nu este gata nici după cinci ani,  susține fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă care îl acuză pe primarul Emil Boc că nu își asumă răspunderea pentru întârzierea proiectului estimat la 800 de milioane de euro ( n.r. Emil Boc anunța într-un document că valoarea este de 123 milioane Euro, iar 800 de milioane este estimarea consultantului din toamna anului trecut).  În 2017, Ministerul Transporturilor prin CNAIR a transferat  autorităților locale Centura Metropolitană cu un termen de realizare de 12 luni pentru Studiul de Fezabilitate, dar documentația tehnică nu este nici acum aprobată, iar Primăria nu are Acord de Mediu, mai spune Drulă. Centura Metropolitană face parte din proiectul Drumul TransRegio Feleac TR35, inclus în MasterPlanul de Transport, traseu cu o lungime de 38 de kilometri (Tronsonul Mănăștur-Centura Sud -Vâlcele/Apahida).

Drulă a explicat și de ce proiectul Centurii Metropolitane nu a fost inclus în PNRR :,,Centura metropolitană Cluj: despre un proiect extrem de întârziat și o administrație incapabilă care caută țapi ispășitori. De 5 ani domnul Emil Boc a preluat în propria ogradă acest proiect și nu a reușit până azi să finalizeze nici măcar studiul de fezabilitate.

Faptele sunt foarte clare și nu mint:

– în 2017 primăria clujeană a preluat de la Compania de drumuri proiectul centurii metropolitane Cluj, asumându-și că va realiza cel puțin studiul de fezabilitate;

– în 2018 s-a semnat contractul pentru acest studiu de fezabilitate.

Termen de realizare: 12 luni.

Au trecut 4 ani de la semnarea acelui contract și încă nu este aprobat studiul de fezabilitate. Nu există acord de mediu. Nu sunt făcute exproprieri. Și, evident, nu e lansată licitația de lucrări. Iar domnul Boc nu ne explică de ce proiectul este atât de întârziat, ci aruncă cu acuze spre vinovați imaginari. În 2021, împreună cu echipa mea de la Ministerul Transporturilor, am discutat în mod repetat cu proiectanții centurii Cluj, i-am invitat la compania de drumuri pentru a bate în cuie soluțiile tehnice, iar specialiștii din CNAIR au mers la Cluj pentru a accelera aceste etape.

Mi-aș fi dorit din toată inima ca acest proiect major pentru Cluj în valoare de 800 de milioane de euro să fie mult mai avansat și să poată fi inclus pentru finanțare europeană prin PNRR. Însă cerințele Comisiei Europene au fost extrem de clare: proiectele trebuie finalizate cel târziu în 2026. Nu puteam să argumentez că un proiect pentru care doar studiile durează 4 ani va fi licitat și construit în următorii 4 ani. ” a transmis Drulă.

Pe de altă parte, primarul Emil Boc preciza că proiectul centurii Metropolitane este chiar mai greu decât Magistrala M 1 de metrou pentru că este nevoie de multe exproprieri, avize pentru zona Făget și 20 de noduri rutiere în zonele urbane. În plus, centurile metropolitane nu au fost prinse în PNRR pentru a da prioritate autostrăzilor A 7 și A8 respectiv coridoarelor de cale ferată, deci nu a fost rezolvată problema finanțării.

Un alt proiect mult întârziat este Drumul Expres de legătură între Autostrada Transilvania și DN 1 care trebuie să faciliteze accesul din A 3 în municipiul Cluj Napoca.

Sursa: Economedia

sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

0 Reviews

Write a Review

Read Previous

La Cluj investitiile straine directe trec de 1 miliard de euro. Cate judete se alatura Clujului in TOP si care sunt judetele codase

Read Next

Clujul va avea o noua mina de sare. Unde se va deschide si cine sunt investitorii care vor exploata comoara Clujului