Persoanele cu dizabilități din Cluj-Napoca pot depune cereri pentru persoanele cu dizabilități.
In urma lucrarilor finalizate, Bulevardul 21 Decembrie 1989 si-a schimbat complet infatisarea. Peisajul s-a schimbat radical, aici fiind prezente piste de biciclete, piste dedicate mijloacelor de transport in comun, precum si marcaje de nivel european.
Primarul orasului Cluj-Napoca, Emil Boc susține că acest bulevard a fost realizat la standarde europene, astfel că, indiferent că „ești la Munchen sau la Bruxelles sau că ești în Cluj, practic este aceeași infrastructură”.
„Strada arată de nivel european, că ești la Munchen sau la Bruxelles sau că ești în Cluj, practic este aceeași infrastructură, cu sinceritate vă spun. Avem 144 de arbori plantați, care se adaugă la cei 100 existenți deja. S-a amenajat un scuar în locul parcării din fața Bisericii Sfântul Petru, un spațiu public extrem de atractiv și care ridică calitatea vieții în zonă”, a mai spus primarul, într-o emisiune radio.
Prezentare proiect:
Zona studiată se află în centrul municipiului Cluj-Napoca, are o suprafață de aproximativ 43.130 mp și este alcătuită din B-dul. 21 Decembrie 1989 (între Piața Unirii și Biserica Sfântul Petru/ Buftea) și strada David Ferenc (intre B-dul. 21 Decembrie 1989 și str. Brassai Samuel). Străzile care au fost modernizate au o lungime totală de 1.698 m.
Tronsonul 1 : B-dul. 21 Decembrie 1989 (între Pițta Unirii și Prefectura), inclusiv str. David Ferenc:
- amenajare de benzi dedicate transportului în comun și bicicletelor, pe ambele laturi de 4,5m lățime
- reducerea dimensiunilor benzilor curente la 2,75m
- benzile de biciclete vor avea culoarea verde și vor fi la nivel cu carosabilul benzii de transport în comun
- amplasarea de parcări pentru biciclete, locuri pentru repaos, locuri pentru amplasare terase
- înlocuirea suprafețelor de călcare cu pavaje din plăci de piatră naturală
- introducerea cablurilor aeriene în subteran
- plantare arbori
- înlocuire sisteme de iluminat
Tronsonul 2 : B-dul. 21 Decembrie 1989 (intre Prefectura si Regionala CFR) :
- banda dedicată transportului în comun și bicicletelor se va prelunmgi în dreptul pieței pe latura sudică
- păstrarea organizării și a numărului de benzi de circulație
- înlocuirea suprafețelor de călcare cu pavaje din plăci de piatră naturală
- introducerea cablurilor aeriene în subteran
- plantare arbori
Tronsonul 3 : B-dul. 21 Decembrie 1989 (între Regionala CFR și The Office) :
- amenajare de benzi dedicate transportului în comun și bicicletelor, pe ambele laturi de 4,5m lățime
- reducerea benzilor curente de la 4 la 3
- spațiul destinat traficului biciclistilor va avea culoarea verde, în dreptul stațiilor acest marcaj se întrerupe, urmând ca bicicliștii să depășească mijloacele de transport în comun prin stânga
- după stația de transport in comun din dreptul bisericii Reformate, spre vest, se propune a patra banda curenta pentru virajul pe str. Constanta
- amplasarea de parcări pentru biciclete, locuri pentru repaos, locuri pentru amplasare terase
- înlocuirea suprafețelor de călcare cu pavaje din plăci de piatră naturală
- introducerea cablurilor aeriene în subteran
- plantare arbori
Tronsonul 4 : B-dul. 21 Decembrie 1989 (intre The Office si Biserica Sf. Petru) :
- amenajare de benzi dedicate transportului în comun și bicicletelor, pe ambele laturi de 4,5m lățime
- spatiul destinat traficului biciclistilor va avea culoarea verde
- amplasarea de parcări pentru biciclete, locuri pentru repaos, locuri pentru amplasare terase
- înlocuirea suprafețelor de călcare cu pavaje din plăci de piatră naturală
- introducerea cablurilor aeriene în subteran
- plantare arbori
- amenajarea unui scuar plantat în zona portalului baroc de intare în incinta bisericii Sf. Petru, prin desfințarea parcărilor
- stand de taxi (2 pozitii pentru taxiuri electrice) pe latura sud, în dreptul bisericii Sf. Petru