Persoanele cu dizabilități din Cluj-Napoca pot depune cereri pentru persoanele cu dizabilități.
📣📚𝐀 𝐟𝐨𝐬𝐭 𝐢𝐧𝐚𝐮𝐠𝐮𝐫𝐚𝐭𝐚 𝐜𝐞𝐚 𝐦𝐚𝐢 𝐦𝐨𝐝𝐞𝐫𝐧𝐚 𝐬𝐜𝐨𝐚𝐥𝐚 𝐬𝐩𝐞𝐜𝐢𝐚𝐥𝐚 𝐝𝐢𝐧 𝐭𝐚𝐫𝐚
✅𝐂𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮𝐥 𝐒𝐜𝐨𝐥𝐚𝐫 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐄𝐝𝐮𝐜𝐚𝐭𝐢𝐞 𝐈𝐧𝐜𝐥𝐮𝐳𝐢𝐯𝐚 𝐛𝐞𝐧𝐞𝐟𝐢𝐜𝐢𝐚𝐳𝐚 𝐝𝐞 𝐝𝐨𝐭𝐚𝐫𝐢 𝐮𝐧𝐢𝐜𝐞 𝐥𝐚 𝐧𝐢𝐯𝐞𝐥 𝐧𝐚𝐭𝐢𝐨𝐧𝐚𝐥
📖Președintele Consiliului Județean Cluj, domnul Alin Tișe, a inaugurat joi, 29 februarie 2024, 𝐧𝐨𝐮𝐥 𝐬𝐞𝐝𝐢𝐮 𝐚𝐥 𝐂𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐒𝐜𝐨𝐥𝐚𝐫 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐄𝐝𝐮𝐜𝐚𝐭𝐢𝐞 𝐈𝐧𝐜𝐥𝐮𝐳𝐢𝐯𝐚 𝐂𝐥𝐮𝐣-𝐍𝐚𝐩𝐨𝐜𝐚, situat pe strada Aviator Bădescu nr. 3-5.
💰Acesta a fost edificat în cadrul unei investiții cu o 𝘃𝗮𝗹𝗼𝗮𝗿𝗲 𝘁𝗼𝘁𝗮𝗹𝗮 𝗱𝗲 𝟯𝟮.𝟯𝟳𝟬.𝟬𝟭𝟳,𝟱𝟮 𝗱𝗲 𝗹𝗲𝗶 cu TVA, din care 5.551.326,55 lei au reprezentat finanțarea nerambursabilă europeană iar contribuția Consiliului Județean Cluj a fost de 26.818.690,97 lei. Lucrările au demarat în cursul anului 2021 și au fost finalizate în luna decembrie 2023.
🔔𝐀𝐥𝐢𝐧 𝐓𝐢𝐬̦𝐞, 𝐩𝐫𝐞𝐬𝐞𝐝𝐢𝐧𝐭𝐞𝐥𝐞 𝐂𝐨𝐧𝐬𝐢𝐥𝐢𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐉𝐮𝐝𝐞𝐭𝐞𝐚𝐧 𝐂𝐥𝐮𝐣: „𝐺𝑟𝑎𝑑𝑢𝑙 𝑑𝑒 𝑐𝑖𝑣𝑖𝑙𝑖𝑧𝑎𝑡𝑖𝑒 𝑎𝑙 𝑢𝑛𝑒𝑖 𝑠𝑜𝑐𝑖𝑒𝑡𝑎𝑡𝑖 𝑒 𝑟𝑒𝑓𝑙𝑒𝑐𝑡𝑎𝑡, 𝑖𝑛 𝑝𝑟𝑖𝑚𝑢𝑙 𝑟𝑎𝑛𝑑, 𝑑𝑒 𝑚𝑜𝑑𝑢𝑙 𝑖𝑛 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑟𝑒𝑢𝑠𝑒𝑠𝑡𝑒 𝑠𝑎 𝑎𝑖𝑏𝑎 𝑔𝑟𝑖𝑗𝑎, 𝑠𝑎 𝑖𝑖 𝑖𝑛𝑡𝑒𝑔𝑟𝑒𝑧𝑒 𝑠𝑖 𝑠𝑎 𝑖𝑖 𝑝𝑢𝑛𝑎 𝑖𝑛 𝑣𝑎𝑙𝑜𝑎𝑟𝑒 𝑝𝑒 𝑎𝑐𝑒𝑖 𝑚𝑒𝑚𝑏𝑟𝑖 𝑎𝑖 𝑐𝑜𝑚𝑢𝑛𝑖𝑡𝑎𝑡𝑖𝑖 𝑐𝑢 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑠𝑜𝑎𝑟𝑡𝑎 𝑎 𝑓𝑜𝑠𝑡 𝑚𝑎𝑖 𝑝𝑢𝑡𝑖𝑛 𝑔𝑒𝑛𝑒𝑟𝑜𝑎𝑠𝑎. 𝑂𝑟, 𝑡𝑜𝑐𝑚𝑎𝑖 𝑑𝑒 𝑎𝑐𝑒𝑒𝑎 𝑒𝑠𝑡𝑒 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑛𝑜𝑖 𝑜 𝑧𝑖 𝑐𝑢 𝑎𝑑𝑒𝑣𝑎𝑟𝑎𝑡 𝑠𝑝𝑒𝑐𝑖𝑎𝑙𝑎 𝑠𝑖 𝑢𝑛 𝑚𝑜𝑡𝑖𝑣 𝑑𝑒 𝑚𝑎𝑟𝑒 𝑠𝑎𝑡𝑖𝑠𝑓𝑎𝑐𝑡𝑖𝑒, 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑐𝑎 𝑎𝑚 𝑖𝑛𝑎𝑢𝑔𝑢𝑟𝑎𝑡 𝑐𝑒𝑎 𝑚𝑎𝑖 𝑚𝑜𝑑𝑒𝑟𝑛𝑎 𝑠𝑐𝑜𝑎𝑙𝑎̆ 𝑠𝑝𝑒𝑐𝑖𝑎𝑙𝑎 𝑑𝑖𝑛 𝑡𝑎𝑟𝑎, 𝑐𝑜𝑛𝑠𝑡𝑟𝑢𝑖𝑡𝑎 𝑑𝑒 𝑙𝑎 𝑧𝑒𝑟𝑜, 𝑢𝑛 𝑜𝑏𝑖𝑒𝑐𝑡𝑖𝑣 𝑑𝑒 𝑟𝑒𝑓𝑒𝑟𝑖𝑛𝑡𝑎 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑖𝑛𝑓𝑟𝑎𝑠𝑡𝑟𝑢𝑐𝑡𝑢𝑟𝑎 𝑒𝑑𝑢𝑐𝑎𝑡𝑖𝑜𝑛𝑎𝑙𝑎̆ 𝑟𝑜𝑚𝑎𝑛𝑒𝑎𝑠𝑐𝑎. 𝑅𝑒𝑢𝑠𝑖𝑚, 𝑎𝑠𝑡𝑓𝑒𝑙, 𝑠𝑎 𝑜𝑓𝑒𝑟𝑖𝑚 𝑒𝑙𝑒𝑣𝑖𝑙𝑜𝑟 𝑠𝑖 𝑝𝑟𝑜𝑓𝑒𝑠𝑜𝑟𝑖𝑙𝑜𝑟 𝑎𝑐𝑒𝑠𝑡𝑒𝑖 𝑠𝑐𝑜𝑙𝑖 𝑐𝑎𝑑𝑟𝑢𝑙 𝑜𝑝𝑡𝑖𝑚 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑑𝑒𝑟𝑢𝑙𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑝𝑟𝑜𝑐𝑒𝑠𝑢𝑙𝑢𝑖 𝑖𝑛𝑠𝑡𝑟𝑢𝑐𝑡𝑖𝑣-𝑒𝑑𝑢𝑐𝑎𝑡𝑖𝑣 𝑠𝑖 𝑐𝑜𝑛𝑑𝑖𝑡𝑖𝑖 𝑙𝑎 𝑠𝑡𝑎𝑛𝑑𝑎𝑟𝑑𝑒 𝑒𝑢𝑟𝑜𝑝𝑒𝑛𝑒 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑑𝑒𝑧𝑣𝑜𝑙𝑡𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑠𝑜𝑐𝑖𝑜-𝑒𝑑𝑢𝑐𝑎𝑡𝑖𝑜𝑛𝑎𝑙𝑎 𝑎 𝑡𝑖𝑛𝑒𝑟𝑖𝑙𝑜𝑟. 𝐶𝑢 𝑠𝑖𝑔𝑢𝑟𝑎𝑛𝑡𝑎, 𝐶𝑙𝑢𝑗𝑢𝑙 𝑝𝑜𝑎𝑡𝑒 𝑓𝑖 𝑐𝑜𝑛𝑠𝑖𝑑𝑒𝑟𝑎𝑡 𝑢𝑛 𝑒𝑡𝑎𝑙𝑜𝑛 𝑖𝑛 𝑎𝑐𝑒𝑠𝑡 𝑑𝑜𝑚𝑒𝑛𝑖𝑢 𝑠𝑖 𝑢𝑛 𝑚𝑜𝑑𝑒𝑙 𝑖𝑛 𝑐𝑒𝑒𝑎 𝑐𝑒 𝑝𝑟𝑖𝑣𝑒𝑠𝑡𝑒 𝑢𝑡𝑖𝑙𝑖𝑧𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑓𝑜𝑛𝑑𝑢𝑟𝑖𝑙𝑜𝑟 𝑒𝑢𝑟𝑜𝑝𝑒𝑛𝑒 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑠𝑢𝑠𝑡𝑖𝑛𝑒𝑟𝑒𝑎 𝑖𝑛𝑣𝑎𝑡𝑎𝑚𝑎𝑛𝑡𝑢𝑙𝑢𝑖 𝑠𝑝𝑒𝑐𝑖𝑎𝑙.”
🔹Noul sediu al școlii clujene este organizat în 𝐭𝐫𝐞𝐢 𝐭𝐫𝐨𝐧𝐬𝐨𝐚𝐧𝐞, cu funcțiuni distincte.
📌𝗧𝗿𝗼𝗻𝘀𝗼𝗻𝘂𝗹 𝟭 din corpul nou, cu un regim de înălțime P+2E, cuprinde spațiile administrative și medicale.
📌𝐓𝐫𝐨𝐧𝐬𝐨𝐧𝐮𝐥 𝟐, cu regim de înălțime S+P+3E, este destinat celor 32 de săli de clasă, laboratoarelor și cabinetelor de terapie, dintre care amintim: logopedie, ludoterapie, terapie prin artă, meloterapie.
📌𝐂𝐞𝐥 𝐝𝐞-𝐚𝐥 𝐭𝐫𝐞𝐢𝐥𝐞𝐚 𝐭𝐫𝐨𝐧𝐬𝐨𝐧, format din S+P+1E, este compus din blocul alimentar – bucătărie și sala de mese, precum și din spațiile pentru kinetoterapie și activități sportive. De asemenea, aici se află și sala de hidroterapie în vederea realizării procedurilor terapeutice, necesare pentru tratarea afecțiunilor degenerative sau neurologice. Clădirea existentă a fost modernizată, reamenajată și dotată pentru activitățile preșcolarilor.
De asemenea, a fost amenajat și spațiul exterior – curtea interioară, zona de acces, locurile de parcare, precum și 🤾♂️terenul de joacă.
❗️𝐍𝐨𝐮𝐥 𝐬𝐞𝐝𝐢𝐮 𝐚𝐥 𝐢𝐧𝐬𝐭𝐢𝐭𝐮𝐭𝐢𝐞𝐢 𝐬𝐜𝐨𝐥𝐚𝐫𝐞 𝐜𝐥𝐮𝐣𝐞𝐧𝐞 𝐝𝐢𝐬𝐩𝐮𝐧𝐞 𝐝𝐞 𝐝𝐨𝐭𝐚𝐫𝐢 𝐮𝐧𝐢𝐜𝐞 𝐥𝐚 𝐧𝐢𝐯𝐞𝐥 𝐧𝐚𝐭𝐢𝐨𝐧𝐚𝐥, respectiv de
🔹o 𝐠𝐫𝐚𝐝𝐢𝐧𝐚 𝐬𝐞𝐧𝐳𝐨𝐫𝐢𝐚𝐥𝐚 amplasată pe terasa clădirii – locul unde se stimulează memoria multisenzorială prin intermediul celor cinci simțuri (miros, gust, auz, văz și atingere),
🔹de un s𝐬𝐩𝐚𝐭𝐢𝐮 𝐬𝐩𝐞𝐜𝐢𝐚𝐥 𝐝𝐞𝐬𝐭𝐢𝐧𝐚𝐭 𝐡𝐢𝐝𝐫𝐨𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐞𝐢 și
🔹de o 𝐳𝐨𝐧𝐚 𝐝𝐞𝐝𝐢𝐜𝐚𝐭𝐚 𝐬𝐩𝐞𝐜𝐢𝐚𝐥𝐢𝐬𝐭𝐢𝐥𝐨𝐫 din cadrul instituției, concepută pentru 𝐩𝐫𝐞𝐯𝐞𝐧𝐢𝐫𝐞𝐚 𝐚𝐩𝐚𝐫𝐢𝐭𝐢𝐞𝐢 𝐬𝐢𝐧𝐝𝐫𝐨𝐦𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐝𝐞 𝐞𝐩𝐮𝐢𝐳𝐚𝐫𝐞 𝐩𝐫𝐨𝐟𝐞𝐬𝐢𝐨𝐧𝐚𝐥𝐚.
* * *
✅Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă este o școală specială cu tradiție, fiind continuatoarea instituţiei de învăţământ pentru copiii cu deficienţă mintală înființată la Cluj în 1929.
ℹȘcoala se adresează copiilor preșcolari și elevilor care prezintă dizabilități intelectuale moderate, severe sau asociate, precum și preșcolari și elevi cu tulburări din spectrul autist. Aceștia provin din familii cu domiciliul în Cluj-Napoca, Florești, Gilău, Turda, Câmpia Turzii, precum și din centrele care sunt subordonate DGASPC. Cei 150 de elevi sunt cuprinși în două grupe de grădiniță și 27 de clase, numărul cadrelor didactice încadrate în şcoală fiind de 115.
📚Şcoala oferă servicii educaţionale specifice învăţământului primar şi gimnazial, cursuri de zi copiilor cu vârste cuprinse între 3 și 26 ani cu diverse particularități precum: dizabilitate intelectuală severă şi moderată; dizabilitate intelectuală severă, profundă și/sau tulburări asociate; tulburări din spectrul autist; tulburări de dezvoltare; întârziere în dezvoltare, prin şcolarizare la domiciliu și tulburări de învăţare sau dizabilitate intelectuală ușoară integraţi în școlile de masă, prin cadru didactic de sprijin.
✅În timpul lucrărilor de edificare a noului sediu CSEI au fost descoperite:
- Două morminte romane, unul în sarcofag roman, o stelă funerară, fusuri de coloană – în zonă era situată necropola principală a orașului roman Napoca (sec. II-III).
- Opt morminte aparținând cimitirului romano-catolic (sec. XVIII)
- Morminte aparținând vechiului cimitir evreiesc (1840 – 1931). În acest caz a fost organizată o acțiune de recuperare a osemintelor, împreună cu Rabinatul României (a participat Rabinul Șef al României, Rafael Schaffer)
- Clădirea depozitului militar de la sfârșitul secolului XIX.