Persoanele cu dizabilități din Cluj-Napoca pot depune cereri pentru persoanele cu dizabilități.
Ministerul Transporturilor face exproprieri suplimentare pentru Drumul Expres Cluj Napoca-Autostrada Transilvania, o șosea cu o lungime de 5 kilometri și un cost estimat de 663 de milioane de lei. Legătura prin Tureni (DN 1) este așteptată de mulți ani, accesul dinspre în Cluj Napoca din Autostradă fiind greoi, prin DN 1 Turda în zona de sud sau prin Vest, prin Florești (DN 1). Alte două investiții majore pentru zona municipiului Cluj Napoca sunt Magistrala de Metrou M 1 și Centura Metropolitană, proiecte de 3 miliarde de Euro.
Drumul expres care va face legătura între Autostrada Transilvania și Tureni (DN 1) va avea o lungime de 5 kilometri, iar costul estimat este de 663 de milioane de lei cu o durată de construire de 18 luni. Profilul este de drum expres cu o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens. Sunt prevăzute 7 poduri și viaducte din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri.
La intersecția cu DN 1 va fi prevăzut un nod rutier tip trompetă. Traseul în plan: începe din autostrada A3, unde este amenajat un nod rutier tip trompetă simplă ce este prevăzut cu bretele de intrare ieșire cu câte două benzi pe sens:
– bretea Gilău – Tureni – lungime = 1.487 m;
– bretea Tureni – Turda – lungime = 1.052 m;
– bretea Turda – Tureni – lungime = 1.297 m;
– bretea Tureni – Gilău – lungime = 1.189 m.
Lungimea totală a bretelelor la nodul cu autostrada A3 este de 5,025 km.
Traseul sub-traversează autostrada A3 la km 1+000 pe sub pasajul existent al autostrăzii de la km A3 21+880, intersectează drumul județean DJ 103Z la km 3+087, câteva drumuri agricole/vicinale la km 0+260, km 0+400, km 2+850, km 3+620, km 3+640, km 3+870, km 4+270, km 4+525, km 4+560, unele necesitând restabilirea traseului, și traversează râul Valea Racilor la km 4+410 printr-un viaduct. Între km 0+640 – km 1+350, traseul se suprapune peste râul Negroteasa, care se va devia pe o lungime de 1033 m.
Drumul expres intersectează drumul național DN 1 la km 457+750 unde este prevăzută amenajarea unui nod rutier tip trompetă simplă, având prevăzute bretele de intrare – ieșire cu câte două benzi pe sens pe relațiile Cluj-A3 și A3-Cluj, iar pe relațiile Turda-A3, A3-Turda bretelele vor fi prevăzute cu câte o banda pe sens:
Nod DN 1 – Bretea A3 – Cluj – lungime = 756 m;
Nod DN 1 – Bretea Cluj – A3 – lungime = 833 m;
Nod DN 1 – Bretea A3 – Turda – lungime = 548 m;
Nod DN 1 – Bretea Turda – A3 – lungime = 612 m.
Lungimea totală a bretelelor la nodul cu DN1 este de 2,748 km., potrivit ministerului de resort. La începutul anului, proiectul înregistra o nouă întârziere din cauza unui aviz de gospodărire a apelor (detalii aici)
Sursa: Economedia