efainlacluj.ro

Organizatorii Transylvania Open pregatiti pentru noul nivel: WTA 500 & Hawk Eye la Cluj

Organizatorii turneului Transylvania Open, pregătiți oricând să treacă la nivelul următor

Patrick Ciorcilă (26 de ani), directorul turneului de la Cluj-Napoca, a dezvăluit care sunt planurile pentru edițiile următoare ale competiției de tenis feminin din România, dar și ce ar fi trebuit să se întâmple în acest an la întrecerea organizată în Ardeal.

Puțină lume știe asta, nu știu dacă am mai zis-o vreodată, dar noi trebuia să fim turneu de 500 anul ăsta. Pentru că după ce s-a anulat China, ei (WTA) voiau un turneu de 500 chiar în săptămâna asta în care am fost noi și se potrivea foarte bine: era Tallinn de 250, Ostrava de 500, și Cluj de 500. 

Și chiar făcusem un agreement cu WTA, dar pe ultimul moment, când am vrut să închidem treaba asta, a venit San Diego și au cerut ei un upgrade.

Și am pierdut lupta asta cu ei pentru că, unu la mână, e America vs România, dar cred că mai mult pentru că se temeau că nu vor merge jucătoarele la Guadalajara pentru un singur turneu tare, și aveau nevoie de ceva înainte, San Diego fiind lângă.

Pentru că la nivel de facilități și cum arată turneul, noi cred că suntem peste. Bine, e turneu afară vs turneu indoor, nu se pot compara, dar m-am uitat puțin la televizor și nu cred că sunt cu nimic mai presus.

Eu personal am ambiția asta și vrem să mergem acolo, dar e foarte greu de spus dacă putem să facem asta, din două puncte de vedere: unu, dacă reușim să luăm o licență, pentru că sunt foarte limitate, și upgradeul de anul ăsta era o excepție din partea WTA-ului, un fel de derogare, pentru că era calendarul așa de sărac. 

Și doi la mână, financiar, pentru că turneul de 500 îți dublează costurile. Ca să înțeleagă lumea, prize money-ul e cu aproape 600.000 de euro în plus. Peste asta se adaugă Hawk-Eye-ul, care e obligatoriu pe un teren, aproximativ 50.000 de euro. Ș

i se mai adaugă unul sau două terenuri în plus, alte câteva zeci de mii de euro bune, plus ceva cheltuieli operaționale în plus, pentru că ai mai multe nopți de oferit de hotel, mai multe mese, șamd.

E foarte greu de acoperit acest plus, aproape dublu, pentru că România e piață limitată și te bazezi pe două lucruri: pe sponsori și pe bilete. Drepturi TV nu prea există la nivel național, sunt marginale. 

Noi fiind și un turneu privat în momentul de față, toate fondurile noastre sunt private, nu avem fonduri publice, clar că e complicat să dublăm costurile și să reușim să le acoperim. Piața din România e foarte mică ca să poată duce un turneu de 500, dar avem ambiția asta și încercăm să găsim soluții”, a spus Patrick Ciorcilă, pentru treizecizero.ro.

Read Previous

Producatorii de alimente din Cluj vor fi invatati cum sa vanda in Japonia

Read Next

Parlamentul European a adoptat rezoluția pentru aderarea României în Schengen în 2022