Persoanele cu dizabilități din Cluj-Napoca pot depune cereri pentru persoanele cu dizabilități.
Drumul de la Cluj-Napoca spre Vama Bors I sau Bors II via Oradea, este o adevarata provocare pentru totii soferii. Numarul mare de masini care circula pe DN1 transforma traficul intr-un adevarat calvar pentru soferi. Aproape zilnic se intampla un accident cu victime pe acest drum insa autoritatile nu fac nimic pentru a rezolva aceasta problema.
Clujenii care vor sa iasa din tara pe autostrada Transilvania mai au de asteptat probabil inca vreo 10 ani, la cum se misca lucrurile.
Din totalul de 162 de km al trinsonului Gilau – Biharia (Bors II) s-au finalizat doar 66 km, restul de aproape 100 km raman in asteptarea clujenilor de peste 10 ani.
Care este stadiul AUTOSTRAZII TRANSILVANIA de la Gilau (Cluj) la Bors ( Bihor):
Lungime: 162,52 km (aproximativ)
Termen de deschidere: Gilau – Nadaselu, inclusiv viaduct de acces, deschis in Septembrie 2018; Biharia – Bors deschis in septembrie 2020. Pentru restul sectiunilor, detalii mai jos.
Tronsonul este impartit in trei sectiuni:
– Sectiunea 3A Gilau (Cluj-Napoca Vest) – Mihaiesti (26,27 km)
– Sectiunea 3B Mihaiesti – Suplacu de Barcau (approximativ 76 km)
– Sectiunea 3C Suplacu de Barcau – Bors (60,25 km).
Sectiunea 3A Gilau – Mihaiesti se prezinta astfel:
- 3A1 Gilau – Nadaselu (9,47km) – deschisa circulatiei in Sep. 2018. Portiunea intre Gilau si Nadaselu (8,70 km, parte din sectiunea 3A) a fost deschisa in Septembrie 2018. Pentru aceasta sectiune contractul a fost semnat in aprilie 2013; constructori: UMB Spedition-Tehnostrade; cost: 258,2 milioane lei fara TVA. Viaductul de acces (0,77 km): constructor – Tirrena Scavi SpA; pret 25,6 milioane lei fara TVA.
- 3A2 Nadaselu – Mihaiesti (16,80km) – castigator desemnat in septembrie 2020: asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Electromontaj SA, perioada de proiectare 12 luni, perioada de executie 24 de luni, pret (impreuna cu sectiunea Mihaiesti – Zimbor): 1,39 miliarde lei fara TVA. Contract semnat in Sep 2020. Termen deschidere: 2023
Sectiunea 3B Mihaesti – Suplacu de Barcau se prezinta astfel:
- 3B1 Mihaiesti – Zimbor (13,26km) – castigator desemnat in septembrie 2020: asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Electromontaj SA, perioada de proiectare 12 luni, perioada de executie 24 de luni, pret (impreuna cu sectiunea Nadaselu – Mihaiesti): 1,39 miliarde lei fara TVA. Contract semnat in Sep 2020. Termen deschidere: 2023
- 3B2 Zimbor – Poarta Salajului (13,26km) – Constructor: Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL. Pret: 680.405.395,28 lei fara TVA. Durata: 12 luni pentru proiectare, 24 luni pentru executie. Contract semnat in iunie 2020. Termen de deschidere 2023.
- 3B3 Poarta Salajului – Zalau (15,14km) – in curs de licitare
- 3B4 Zalau – Nusfalau (25,84km) – in curs de licitare
- 3B5 Nusfalau – Suplacu de Barcau (13,55km) – Contract semnat in Septembrie 2020. Constructor selectat: Nurol Insaat Ve Ticaret AS. Pret: 384.138.887,89 lei fara TVA. Durata: 6 luni pentru proiectare, 18 luni pentru executie. Termen deschidere: 2022.
Sectiunea 3C Suplacu de Barcau – Bors se prezinta astfel:
- 3C1 Suplacu de Barcau – Chiribis (26,35km). Castigator desemnat in Septembrie 2021: Asocierea Constructii Erbasu – Vahostav SK AS, pret 542.956.612,32 fara TVA, durata: 6 luni pentru proiectare, 18 luni pentru executie. Licitatie anulata in august 2022
- 3C2 Chiribis – Biharia (28,55km). Contract semnat in iunie 2020 dar reziliat in mai 2022. Licitatie reluata in august 2022
- 3C3 Biharia – Bors (5,35km). Sectiune deschisa in septembrie 2020. Contract semnat in Decemberie 2018 cu Asocierea Trameco SA – Vahostav-SK a.s. – Drumuri Bihor SA – Drum Asfalt SRL – East Water Drillings SRL, cost 134,22 milioane lei (fara TVA).
Astfel, dupa cum se prezinta aceste date, cu intarzieri peste intarzieri, licitatii peste licitatii amanate, clujenii isi pot pune pofta in cui de la placerea de a iesi din tara pe Autostrada Transilvania fara a se mai aventura pe drumul mortii, DN 1.
La cum arata lucrarile si stadiul licitatiilor, probabil vom mai avea de asteptat inca 10 ani pentru ca toate loturile autostrazii Transilvania sa fie finalizate.