Persoanele cu dizabilități din Cluj-Napoca pot depune cereri pentru persoanele cu dizabilități.
Clujenii sunt invitați să răspundă la sondajul realizat de către redacția ”E fain la Cluj!” cu privire la dezbaterea privind pietonalizarea străzilor din centrul orașului Cluj-Napoca, Kogălniceanu și Universității.
În ultimii ani, orașele din întreaga lume au căutat modalități de a îmbunătăți calitatea vieții în mediul urban prin transformarea unor străzi aglomerate în zone pietonale. În acest context, un subiect de dezbatere în orașul Cluj-Napoca a devenit posibila transformare a străzilor Kogălniceanu și Universității în zone pietonale. Această inițiativă, dacă ar fi pusă în aplicare, ar putea aduce schimbări semnificative în peisajul urban și în modul în care locuitorii și vizitatorii interacționează cu centrul orașului.
Argumente pro transformarea în străzi pietonale:
- Creșterea calității vieții: Transformarea străzilor în zone pietonale ar crea un mediu mai prietenos și mai sigur pentru locuitori și turiști. Accesul facil la spații de promenadă, terase și activități culturale ar contribui la creșterea calității vieții.
- Descurajarea traficului: Reducerea sau eliminarea traficului rutier în aceste zone ar avea un impact pozitiv asupra mediului înconjurător și ar contribui la reducerea nivelului de poluare în centrul orașului.
- Promovarea economiei locale: Străzile pietonale pot stimula activitatea economică prin creșterea atractivității pentru comercianți și restaurante. Turiștii și localnicii ar fi mai dispuși să petreacă timp în aceste zone, contribuind la dezvoltarea economică locală.
- Încurajarea mișcării și sănătății: Orașele pietonale încurajează locuitorii să renunțe la mijloacele de transport motorizate în favoarea mersului pe jos sau a bicicletei, promovând un stil de viață activ și sănătos.
Argumente contra transformării în străzi pietonale:
- Probleme legate de accesibilitate: Unii rezidenți și comercianți ar putea fi îngrijorați de impactul asupra accesului auto la afacerile lor. În plus, persoanele cu mobilitate redusă ar putea întâmpina dificultăți în acesul la zonele pietonale.