efainlacluj.ro

Aeroportul din Cluj are cea mai rapida crestere din sud estul Europei. Va avea 7 mil. pasageri in 2040.

David Ciceo, directorul Aeroportului Internațional „Avram Iancu” Cluj, care este și președintele Asociației Aeroporturilor din România, a prezentat câteva cifre legate de traficul aerian din țară și a vorbit despre modul în care industria aviației civile a fost afectată de pandemie.

„În anul 1999, toate aeroporturile din România la un loc aveau 2,2 milioane de pasageri, iar în 2019 am reușit să avem 23,2 de milioane. Aviația e importantă în România pentru că nu avem autostrăzi și căi ferate pe care să circule trenurile cu viteză și consider că economia este total dependentă de aviație. 

În 2007 a fost un moment important, când România a intrat în Uniunea Europeană, a venit liberalizarea pieței, nu a mai fost nevoie de acorduri bilaterale. A fost o oportunitate pentru aeroporturi. Atunci a crescut traficul de pasageri în România.

Însă pandemia a afectat drastic traficul, care a scăzut de la 23,2 milioane de pasageri în 2019 la doar 7,2 milioane în 2020, primul an de pandemie. A fost o scădere cu aproape 70% a traficului de pasageri din țară. Am reușit să ne revenim în 2021 la 11.2 milioane de pasageri, iar anul acesta sperăm la un procent de 65% din traficul de dinainte de pandemie”, a declarat David Ciceo.

„Legat de evoluția traficului de pe aeroportul din Cluj, vreau să precizez că în 1996 (la un an după ce a fost instalat David Ciceo în funcția de director – n.red.), aveam doar două zboruri spre București, cu un avion Antonov An-24 (cu doar 44 de locuri – n.red.), iar în 2019 am reușit să avem un trafic de aproape 3 milioane de pasageri.

2007 a fost un an important, iar noi ne-am pregătit pentru asta. Am studiat ce s-a întâmplat în Polonia și Ungaria, pentru că ele au aderat la Uniunea Europeană în 2004, iar în 2005 am pregătit infrastructura aeroportului din Cluj pentru 3 milioane de pasageri. În 2010 am fost criticați că terminalele sunt prea mari, iar în 2019 că sunt prea mici și am luat asta ca pe un compliment”, a mai adăugat David Ciceo.

„Credem că în 2040 vom avea un trafic de 7 milioane de pasageri, ne pregătim pentru asta. Avem un program prin care vrem să ne extindem pista cu 3.000-4.000 de metri atunci când râul Someș va fi redirecționat. Avem în plan și o nouă zonă pentru accesul taxiurilor, un nou terminal. Sunt multe provocări. La fel ca toate aeroporturile din Europa, și noi ne-am asumat ca în 2050 să avem zero emisii de carbon. Cum a spus și ministrul Vasile Dîncu, aeroporturile regionale sunt importante pentru dezvoltarea regională. În concluzie, cooperarea între aeroporturi e cheia”, a conchis David Ciceo.

Directorul Ciceo a mai declarat ca aeroportul din Cluj-Napoca are una cu cele mai rapide creșteri din sud-estul Europei, cu peste 50 de destinații în peste 20 de țări, deservite de mai mult de 10 operatori aerieni. Majoritatea zborurilor în Europa sunt de 3 ore, dar se zboară de la Cluj și în Africa de Nord sau Orientul Mijlociu

Read Previous

Incepe curatenia de primavara pe strazi. Clujenii rugati sa-si mute masinile. Programul pe cartiere

Read Next

Administratia Clujeana va renova blocuri si cladiri din Cluj-Napoca. Proiecte de 55 milioane de euro.

One Comment

Leave a Reply