efainlacluj.ro

Veste proasta pentru clujeni. Umbrărescu cere retragerea de pe șantierul autostrăzii Cluj – Sălaj. Care este motivul

Asocierea de constructori de pe traseul Nădășelu – Mihăiești – Zimbor al Autostrăzii Transilvania (A3) a solicitat Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) încetarea de comun acord a contractului.

Reprezentantul antreprenorului, inginerul Cristinel Luca, susține că impactul creșterii de prețuri asupra consorțiului Spedition UMB este de fapt dublu față de suma calculată de CNAIR, caz în care proiectul nu mai este profitabil. Din asociere mai fac parte companiile Tehnostrade și Electromontaj.

Proprietarul grupului UMB, Dorinel Umbrărescu, nu ar avea  de gând să rezilieze contractul, însă a depus aceste notificări ca se se încadreze în termenul de renegociere și dacă va câștiga contractul pentru A7 Ploiești – Bacău, va putea renunța la A3, conform Strict Secret.

“Prin prezenta, în temeiul dispozițiilor art. 7 din OUG nr. 63/2022 privind ajustarea prețurilor și a valorii devizelor generale în cadrul proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile, vă solicităm să binevoiți să ne transmiteți acordul dvs pentru încetarea de comun acord a contractului pentru proiectare și execuție A3, subsecțiunea 3A2, Nădășelu – Mihăiești, și subsecțiunea 3B1, Mihăiești – Zimbor.

Foto: API

În măsura în care reechilibrarea contractuală prevăzută la art. 1 nu este posibilă și aplicarea formulelor de ajustare prevăzute la art. 17 nu acoperă creșterile reale ale costurilor, executarea contractului fiind apreciată ca excesiv de oneroasă din cauza situațiilor imprevizibile prevăzute la art. 3”, spune Luca.

Acesta a menționat că aplicarea formulei de calcul din ordonanță produce un impact financiar de doar 386 de milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată, în condițiile în care creșterile prețurilor implicate de execuția lucrărilor generează, de fapt, un impact de 698 de milioane, fără TVA. “Asta fără a mai lua în calcul și efectele inflației cu care ne confruntăm și vom continua să ne confruntăm”, arată Luca.

CNAIR: “UMB nu vrea să renunțe la contracte”

Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, i-a sunat pe inițiatorii cererii. “Reprezentantul UMB a reconfirmat că a depus o solicitare de încetare amiabilă a contractelor doar pentru că dorește să se înscrie în termenul legal oferit de ordonanța de urgență a guvernului nr. 64/2022, care permite ca în cazul în care ambele părți sunt de acord, constructorul să nu suporte consecințele unei rezilieri obișnuite.

Constructorul a precizat că, în condițiile actuale de creștere a prețurilor la materiale și utilități, se află în imposibilitatea finalizării contractelor. El a dat asigurări că nu vrea să renunțe la contractele încheiate cu CNAIR, ci doar să se asigure că firma sa va beneficia de prevederile noilor modificări legislative privind formulele de ajustare a prețurilor.

Reprezentantul UMB a precizat că, imediat ce va fi aprobată în ședința de guvern ordonanța privind mecanismul de punere în aplicare a OUG 64/2022, ce vizează formula polinomială de ajustare a prețurilor, va renunța la solicitările de încetare amiabilă remise CNAIR”, spune Pistol.

Două alunecări masive de teren: 50 milioane euro

“UMB este foarte bine mobilizat, cu 1.000 de muncitori, având un avans bun la structuri, săpături, ziduri de sprijin, drenuri, taluzări. În două locuri cu alunecări masive de teren trebuie modificată soluția tehnică. Antreprenorul general a estimat costuri suplimentare de 250 milioane lei.

Statul tot stă. Avem păduri care trebuie și tăiate după ce au fost scoase din circuitul forestier. Situația castrului roman de la Zimbor este tot neclară. CNAIR nu a binevoit să decidă asupra celor două soluții necesare descrise”, conform Asociației Pro Infrastructură (API).

Sursa: Transilvania Business

Foto: API

Read Previous

Cum s-a prezentat la RAR un sofer din Cluj. Si-a legat rotile cu funie. GALERIE FOTO

Read Next

In centrul Clujului se construieste cea mai moderna scoala speciala din Romania. Galerie FOTO